جستجو

تصاویر جالب و مطالب خواندنی

جستجو

تصاویر جالب و مطالب خواندنی

عدالت یکی از اصول دین شیعیان است؟

در لبنان تأکید شده بود که معلمان نزدیک مدرسه خانه اجاره کنند بعضی از معلمان مجبوربودند مقداری از جیب خود بپردازند تا بتوانند خانه ای در حد متوسط اجاره کنند آن هم در میان محله های غیر شیعی . در صورتی که در منطقه ی شیعه نشین و امن بیروت با نصف این مبلغ می توان بهترین خانه را اجاره کرد. مشکلاتمان را با مسؤلین در میان گذاشتیم  و امسال هم که مسؤلین سرپرستی بخاطر نا امنی از سوریه  به لبنان منتقل شدند و از نزدیک با مشکلات مسکن همکاران آشنا شدند . ضریب حق مسکن افزایش یافته و معلمان در لبنان راضی اند . اما حق مسکن در سوریه ، مسؤلین سرپرستی می گویند شما نباید نرخ مسکن را در سوریه بالا ببرید. 

 قبلا همکاران مجبور بودند در منطقه مزه در فاصله بین 5 تا10 کیلومتری مدرسه یا در منطقه ی تخطیط خانه کرایه کنند فقط  دو یا سه نفر از همکاران در حالی که حق مسکن، اجاره ی آنان را پوشش می داد مجبور بودند بخاطر احترام به مصوبات سرپرستی مبلغی را از جیب شان بپردازند و در منطقه ای امن و نزدیک به مدرسه و در شآن معلم زندگی کنند. این ما معلمان نیستیم که در سوریه تورم ایجاد می کنیم این نا امنی ها ، جنگ و در گیری های شدید و هجوم آوارگان است  که کرایه مسکن را در دمشق افزایش داده است. سوریه مسکن های متفاوت وبا قیمت های متفاوت دارد مانند لبنان و ... پس ما باید بهترین را تا جایی که حق مسکن مان اجازه می دهد انتخاب کنیم . امسال یازده روز در مدرسه بودم همه جای منطقه ی تنظیم کفر سوسه را گشتم نتوانستم خانه ای ارزانتر از نرخ سال گذشته پیدا کنم . با مراجعه به سمساری و پرداخت 400 دلار(؟) خانه ی سال گذشته ی آقای کوثری را به مبلغ  5000 دلار برای چهار ماه و اندی اجاره کردم گفتند زیاد است این در حالی است که حق مسکن اینجانب با نرخ جدید درماه بیش از 1300 دلارمی باشد. قراراست با صاحب خانه صحبت کنند و آنرا را کاهش  دهند. می گویند ممکن است همکارانی که سال های گذشته بودند اعتراض کنند .فکر می کنم در چنین شرایطی مسولین بیشتر باید بفکر افزایش روحیه کارکنان مدرسه باشند نه فرسایش و ... . 

 در پایان هر معلمی که در سوریه در این شرایط بحرانی در مدرسه کار می کند مثل دیگران ، مستحق دریافت حق استراتژیک،  پاداش و حق مسکن کامل اند.  

                   به امید محیطی عاری از اضطراب و نا امنی برای همه ی مردم سوریه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد