جستجو

تصاویر جالب و مطالب خواندنی

جستجو

تصاویر جالب و مطالب خواندنی

مدرسه و زیارت سیده رقیه

 

 در دمشق مردم با آرامش به زندگی خود ادامه می دهند . از اول مهر تاکنون دو بار به زیارت مرقد مطهر سیده رقیه رفتم .  

 دانش آموزان مدرسه رو به افزایش است . مقطع  راهنمایی و دبیرستان در حال حاضر ۱۲نفر دانش آموز و ۴ دبیر دارد. فاطمه و ساسان امسال هم از مدرسه و معلمان خود خیلی راضی هستند. کلاس ۳ پایه ی من هم ۶ نفر دانش آموز دارد دیروز و امروز 2 نفر دانش آموز یکی در پایه ششم و یکی درپایه اول به کلاس آمدند. آقای  مهربخش می گوید قرار است یک دانش آموز پایه سوم ابتدایی هم به کلاس اضافه و کلاس چهارپایه خواهد شد پیش بینی می شود چون دانش آموزان  مشکل سرویس ایاب و ذهابشان حل شده جمعیت مدرسه افزایش یابد . 

  

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقطع ابتدایی مجتمع ایران در سوریه

 دانش آموزان مجتمع در مقطع ابتدایی  به ۳ نفر دو نفر پایه اول و یک نفر پنجم کاهش یافته

بیشتر دانش آموزان ابتدایی ساکن زینبیه اند و به دلیل نا امنی و ضعف مالی نمی توانند به مدرسه بیایند. مدرسه از پذیرش دانش آموزان جدید افغان به دلیل کمبود معلم خودداری کرد. 

اثرات منفی شعار سه ساله کردن معلمان بر اساس شایستگی

1- مدیران به دلیل روابط بیشتر با مسئولین تلاش بیشتری دارند تا سه ساله بشوند. بعضی از مدیران توانایی نوشتن برنامه درسی مدرسه را هم ندارند ولی فقط با بر قراری ارتباط بیشتر با ...موقعیت بهتری نسبت به معلمی که داخل کلاس هر گونه فشاری را تحمل می کند دارند. برای راضی نگه داشتن بعضی از اولیا حاضرند حتی مدیریت نکنند. 

2-  بعضی از معلمان و مدیران برای سه ساله شدن تملق هر کس و.... را می کنند. 

3- شایستگی های معلمان با ملاک و معیار صحیح سنجیده نمی شود و مدیران هم بخاطر ذینفع بودن تا جایی که بتوانند برای خودشان رقیب درست نمی کنند. 

4- ... .

معلم مأموریتش یا باید دو ساله باشد و یا سه ساله در غیر این صورت بین معلمان رقابت های ناسالم حاکم خواهد شد به گونه ای که شأن و منزلت معلم را در جامعه به بد ترین شکل زیر سؤال می برند. 

یکی از دلایل ضعف آموزشی و تربیتی در خارج کشور دور شدن مدیران و معلمان از نظارت جدی بر کار و نتایج کار خود می باشد. در سه ساله شدن معلمان خارج کشور روابط حرف اول را می زند و نه شایستگی معلمان مستقل و حرفه ای در کلاس، که زحمات آنان به نفع مدیران مصادره می شود. 

پیشنهاد می کنم به همکاران خودم در دفتر مدارس خارج کشور که مأموریت معلمان در خارج کشور سه ساله باشد در این صورت مدیر موظف است مدیریت کند و از باج دادن و مسائل حاشیه ای دست بر دارد.معلمان جرأت انتقاد از مسئولین را پیدا می کنند و دیگر نگران از دست دادن فرصت سه ساله شدن نیستند. معلمان مجبور به تملق گویی و سر به زیر آوردن برای هر کسی نخواهند شد.   

از دخالت های بی جاو تهدید کننده اولیاء هم جلوگیری خواهد شد. و در این صورت روابط همراه با برابری و مساوات بین کسانی که مدیر ما آنان را سران خطاب می کرد و خود را در مقابلشان باخته بود و معلمانی که جزو نخبگان یک مملکت هستند و با آزمون های مختلف برای خدمت اعزام می شوند شاید برقرار شود.  

همچنین تثبیت سه ساله شدن معلمان از سوء استفاده و تهدید بعضی دانش آموزان نسبت به معلمان جدی و زحمت کش جلوگیری می کند .  

 در صورتی که معلمی نتوانست بر اساس ملاک های عملکردی تعریف شده از طرف آموزش و پرورش امتیاز مناسبی کسب کند مأموریتش لغو شود.   

5/7/1391  

مسلم کریمی

 

مقطع ابتدایی مجتمع امام خمینی سوریه

 

دانش آموزان دبستانی مجتمع در حال افزایش است.