X
تبلیغات
زولا
تاریخ : شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 | 02:29 ب.ظ | نویسنده : مسلم

1- کوتاهی در تفویض اختیار.

2- کوتاهی در تفویض اختیار.

3- برخورد شخصی با مسائل.

4- کوتاهی درجا انداختن معیارها.

5- فراموش کردن تقدیر و تشکر.

6- کوتاهی در ایجاد انگیزه.

7- برخورد یکسان با همه کارکنان.

8- کوتاهی در کسب اطلاعات(اخذ اطلاعات نادرست یا ناقص)

9- کوتاهی در اثبات تعهد

10- کوتاهی در طرح ریزی فعالیت ها (که باعث جابجایی اولویت ها، برنامه ریزی ضعیف و اختصاص دادن نامناسب زمان خواهد شد)

ده توصیه برای رفع این اشتباهات

1- هنگامی که مشکلی را مشاهده می کنید، در مقابل آن عکس العمل نشان دهید و زمانی که باید انتقاد کنید ، مورد را به فرصتی برای ارتقای جنبه های مثبت کارکنان تبدیل کنید. هرگز مسائل گسترده را در یک لحطه مطرح نکنید.

2- بدون واهمه تفویض اختیار کنید، اینکار نه تنها از شلوغ شدن بیهوده میز کارتان جلو گیری می کند بلکه به کارکنانتان فرصت می دهد تا خودشان به حل مشکلات بپردازند.

3- سعی کنید فارغ از احساسات ، فقط به کار و اهداف مورد نظر بپردازید.

4- اگر تمایل دارید از مشکلات مرتبط مطلع شوید، این مسأله را برای کارکنان جا بیندازید، مطمئن باشید کارکنانتان انتظارات شما را درک خواهند کرد.

5- از به کار بردن حتی یک کلمه خوشایند در قبال کار خوب دریغ نکنید ، بسیاری از افراد برای ابراز توانائی های خود به قدردانی نیاز دارند.

6- مسایلی را که در هر یک از کارکنان شما ایجاد انگیزه می کند مثل (سهیم شدن در منافع حاصل، ایجاد فرصت برای ارتقای شخصی ، دوستی در کار ، ایجاد فرصت برای یادگیری و ...) بشناسید و مطابق با آن عکس العمل نشان دهید.

7- مشخص کنید هر یک از کارکنانتان برای انجام هر چه بهتر کارخود به چه چیزهایی نیاز دارند و مطابق با این شناخت با آنها برخورد کنید.

8- سعی کنید همواره سه یا چهار مجرای ارتباطی در اختیار داشته باشید، در این صورت غافلگیری های ناگوار را به حداقل خواهید رسانید.

9-نسبت به کارکنانتان از طریق توجه کردن به نیازهای شخصی آنان و استفاده از اشتباهات آنان به عنوان یک فرصت دو جانبه تعهد نشان دهید.

10- داشتن اهداف روشن برای انجام عکس العمل های مناسب ، موجب هدایت شما و کارکنانتان در مسیر صحیح خواهد شد.


نویسنده :علی اصغر رشید گز کوه
برگرفته از شیوه های اعجاز گران مدیریت


  • فروش بک لینک انبوه
  • موج سوار