1- کوتاهی در تفویض اختیار.
2- کوتاهی در تفویض اختیار.
3- برخورد شخصی با مسائل.
4- کوتاهی درجا انداختن معیارها.
5- فراموش کردن تقدیر و تشکر.
6- کوتاهی در ایجاد انگیزه.
7- برخورد یکسان با همه کارکنان.
8- کوتاهی در کسب اطلاعات(اخذ اطلاعات نادرست یا ناقص)
9- کوتاهی در اثبات تعهد
10- کوتاهی در طرح ریزی فعالیت ها (که باعث جابجایی اولویت ها، برنامه ریزی ضعیف و اختصاص دادن نامناسب زمان خواهد شد)
ده توصیه برای رفع این اشتباهات
1- هنگامی که مشکلی را مشاهده می کنید، در مقابل آن عکس العمل نشان دهید و زمانی که باید انتقاد کنید ، مورد را به فرصتی برای ارتقای جنبه های مثبت کارکنان تبدیل کنید. هرگز مسائل گسترده را در یک لحطه مطرح نکنید.
2- بدون واهمه تفویض اختیار کنید، اینکار نه تنها از شلوغ شدن بیهوده میز کارتان جلو گیری می کند بلکه به کارکنانتان فرصت می دهد تا خودشان به حل مشکلات بپردازند.
3- سعی کنید فارغ از احساسات ، فقط به کار و اهداف مورد نظر بپردازید.
4- اگر تمایل دارید از مشکلات مرتبط مطلع شوید، این مسأله را برای کارکنان جا بیندازید، مطمئن باشید کارکنانتان انتظارات شما را درک خواهند کرد.
5- از به کار بردن حتی یک کلمه خوشایند در قبال کار خوب دریغ نکنید ، بسیاری از افراد برای ابراز توانائی های خود به قدردانی نیاز دارند.
6- مسایلی را که در هر یک از کارکنان شما ایجاد انگیزه می کند مثل (سهیم شدن در منافع حاصل، ایجاد فرصت برای ارتقای شخصی ، دوستی در کار ، ایجاد فرصت برای یادگیری و ...) بشناسید و مطابق با آن عکس العمل نشان دهید.
7- مشخص کنید هر یک از کارکنانتان برای انجام هر چه بهتر کارخود به چه چیزهایی نیاز دارند و مطابق با این شناخت با آنها برخورد کنید.
8- سعی کنید همواره سه یا چهار مجرای ارتباطی در اختیار داشته باشید، در این صورت غافلگیری های ناگوار را به حداقل خواهید رسانید.
9-نسبت به کارکنانتان از طریق توجه کردن به نیازهای شخصی آنان و استفاده از اشتباهات آنان به عنوان یک فرصت دو جانبه تعهد نشان دهید.
10- داشتن اهداف روشن برای انجام عکس العمل های مناسب ، موجب هدایت شما و کارکنانتان در مسیر صحیح خواهد شد.